Komplet branding af din virksomhed med visuel identitet

En virksomheds visuelle identitet er hele den synlige del af virksomheden. Dvs. alle de sammenhænge vi ser virksomheden i, ned til mindste detalje. 

Den klassiske visuelle identitet indeholder som hovedregel de fire grundelementer bomærke, navnetræk, farve og typografi. Det er dog ikke altid, at de fire elementer eksisterer eller er defineret. I en tid med stor overvægt af digital markedsføring vil jeg påstå, at en visuel identitet kan indeholder mange flere elementer.

branding

Bomærke

Bomærket er den del af et logo, som udgør en grafisk form eller symbol.

nyt logo

Navnetræk

Er den udformning af typografi, som man giver virksomhedens navn.

designbureau svendborg

Farver

Farverne i en visuel identitet er de forudbestemte farver, som bruges i virksomheden.

designbureau fyn

Typografi

De forudbestemte skrifttyper, som bruges i virksomhedens tekstforfatning

logodesign

Ikoner

Anvendes som supplement til verbalt kommunikation og andre former for udtryk.

nyt logodesign

Animationer

I en digital hverdag kan animationer være med til at leveliggøre f.eks. dit logo.

design et logo

Fotostil

Sætter guidelines for hvordan billeder må tages, grades og bruges i virksomheden.

nyt logo

Supergrafik

Et dekorativt grafisk element, som supplement til logo, typografi og farver

Ikke to virksomheder er ens, så derfor behøver en visuel identitet ikke nødvendigvis at indeholde alle overstående elementer, men udgangspunktet er typisk disse. Med flere grafiske tangenter at spille på, øges mulighederne for en unik og markant identitet, og gør det meget nemmere for dig at kommunikere direkte og effektivt.

logo inspiration

Ikoner til Zenajour.

logo til firma

Bomærke, navnetræk, farver og supergrafik til Zenajour

Designguiden

Når jeg udvikler nye visuelle identitetet følger der altid en mediepakke og en designguide med som afrunding på projektet. Designguiden er en slags grafisk manual til din visuelle identitet, som fortæller hvordan din visuelle identitet bruges bedst muligt på tværs af de platforme din kommunikation kan foregå på. En designguide indeholder typisk følgende:

  • Korrekt og forkert brug af logoet, inkl. respektafstande

  • Farvepalette (RGB, CMYK, HEX, Pantone, Foliefarve)

  • Brug af typografi

  • Eksempler på fotostil, supergrafik, brevlinje, Powerpoint, mailsignatur, visitkort, bilindpakning, skilte, flag, arbejdstøj m.m.

En designguide giver en meget detaljeret beskrivelse til f.eks. markedsføringsmedarbejdere eller fremtidige samabejdspartnere vedr. marketing, som er med til at tydeliggøre præcis hvordan din virksomhed bør se ud.

Jeg har udviklet visuelle identitetet lige så længe, som jeg har tegnet logoer, og for lige så mange forskellige kunder. Så går du med en god idé, så tag endelig kontakt. Det første møde er gratis.

Eksempler på virksomheder jeg hjulpet med en visuel identitet

Bl.a. disse virksomheder har jeg hjulpet med branding eller rebranding, herunder en ny visuel identitet. Logoet er den vigtigste del af en visuel identitet.

reklamebureau svendborg
webbureau svendborg
marketingbureau svendborg
marketing svendborg
designbureau svendborg
design svendborg
brandbureau svendborg
branding svendborg
marketing fyn
branding fyn
logodesign
logo design
visuel identitet

Respektafstand til Morsø Forsynings logo. En del af deres designguide.

designbureau

Supergrafik til Galtrup Efterskole.

Hvornår er det tid til rebranding af din virksomhed?

En virksomhed kan få behov for et nyt og anderledes udtryk. Et mindre eller et større facelift. Der kan være mange grunde til hvorfor dette sker, men typisk er det for at skabe fornyelse og følge med tiden, eller i forbindelse med ledelsesskift, fusionering eller nyt navn.

For langt de fleste virksomheder er rebranding en hård og langsommelig proces, fordi den nuværende visuelle identitet står i vejen for nytænkning. Den nuværende visuelle identitet har man måske haft og arbejdet med i 20 år, og pludselig skal det hele laves om. Det kan være svært at skulle ændre din virksomheds DNA, og det er helt forståeligt, men det kan også være en nødvendlighed hvis man fortsat skal være i udvikling, og ikke i afvikling.

Cirka en trejdedel af alle de visuelle identiteter jeg har udviklet i gennem de sidste 15 år, har været rebranding af en eksisiterende virksomhed. Så går du med overvejelser om en grafisk fornyelse af virksomheden, så tøv ikke med at kontakte mig. Første møde er gratis.

hvad koster et logo
hvad er et godt logo

Ikoner til Dynalogic.

marketing bureau

Et mockup af bildeko til Hanstholm Fiskeauktion.

Relaterede projekter

Zenajour

Thy Trapper

Morsø Forsyning