Thy Trapper
Thy Trapper har siden 1982 fremstillet individuelle trætrapper efter specialmål i håndværksmæssig høj kvalitet. Produktionen er gennem alle årene foregået på fabrikken i Thisted, og mange af medarbejderne har været ansat i over 25 år.
Men Thy Trapper stopper ikke ved traditionelle håndværksteknikker. De har også omfavnet moderne teknologi som 3D-design og CNC-fræsning for at forbedre deres produktionsprocesser. Ved at kombinere de gamle håndværkstraditioner med moderne teknologi formår Thy Trapper at skabe trapper, der ikke kun er af høj kvalitet, men også har et moderne og stilfuldt udseende.
Det har gennem hele den grafiske proces være vigtigt, at Thy Trapper også i fremtiden udstråler høj kvalitet og godt håndværk. Derfor satte jeg en ære i at finde frem til et visuelt sprog, som med hjælp fra et responsivt bomærke kan symbolisere bl.a. udvikling, succes, vækst og ikke mindst trapper.
Jeg har leveret:
Logo og Visuel identitet
Webdesign
Magasin
Visitkort
Afsender:
Projektet blev udført i min stilling som art director, rådgiver og partner hos Kong Gulerod Reklamebureau.
Kvalitet, skridt for skridt
Det grafiske udgangspunkt for logoet er skrifttypen Questa Grande, dog med flere tilpasninger. Kontrasten i skrifttypen er relativt høj, men de tynde linjer og de åbne sheriffer er samtidig stærke nok til at forhindre bogstaverne i at blive uklare. Hvor den almindelige version af Questa er lidt af en arbejdshest, er Questa Grande elegant og forfinet i detaljerne, og blev derfor også oprindeligt designet som en hyldest til de gamle typografer Firmin Dinot og Giambattista Bodoni. For mig er det samtidig en hyldest til Thy Trappers gamle visuelle identitet. Ved at anvende denne skrifttype hylder Thy Trapper ikke blot deres egen historie, men også den lange tradition for godt håndværk og kvalitet.
Thy Trapper er kendt for at løse enhver trappeudfordring, og har blandt andet leveret trapper til Grønland, Færøerne, Norge, Sverige, Frankrig og Italien. De kan levere mange forskellige trappetyper og til enhver personlighed og stilarter, men de færreste kender forskellen på en halvsvingstrappe og en centervange trappe. Derfor tegnede jeg en lang række af ikoner til markedsføringen. Så man grafisk kan differentier trappeformerne og få et hurtigere overblik over mulighederne.