KYST Food
KYST Food er et koncept, som lader forbrugere bestille fisk og skaldyr via en webshop eller en stander i deres lokale supermarked. Fisken bliver derefter leveret til det valgte udleveringssted, hvor den kan afhentes.
Det er et koncept, som ikke er set før på det danske fødevaremarked, så KYST Food vil gøre det let, overskueligt og tilgængeligt at få frisk fisk, direkte fra fiskeauktionen i Hanstholm.
Jeg har leveret:
Logo og Visuel identitet
UX/UI design
Webdesign
Videoproduktion
Foldere
Brochurer
Rollups
Afsender:
Projektet blev udført i min stilling som art director, rådgiver og partner hos Kong Gulerod Reklamebureau, som var medejer af konceptet fra 2018 til 2020.
Der gik fisk i de grafiske virkemidler
Den visuelle identitet blev udviklet med udgangspunkt i, at det skulle være elegant, signalere luksus og selvfølgelig have tydelige referencer til havet og til fisk. De gennemgående grafiske elementer er fisk, koraller og andre vandplanter. Det giver bevægelse i det grafiske materiale, men uden at skabe uro.
Dette går også igen i de valgte skrifttyper: Den primære skrifttype er en klassisk antikva, også kaldet serif, som har fødder. Den giver et klassisk og eksklusivt udtryk. Den sekundære skrifttype er en mere dekorativ form, og bruges til at understrege og fremhæve særlige elementer.
Der blev valgt en enkel fotostil med fokus på de friske fisk, uden fornemme anretninger eller ”make-up”. Det er fisken, det handler om. De mørke farver komplimenterer dette ved at få fisken til at fremstå skarpt og tydeligt.
Sprogbrug med fokus på fisk
For at tilføre en smule humor til markedsføringen og bringe det ”ned på jorden” ift. det eksklusive og seriøse bruges fiskemetaforer og ordsprog, når det er muligt. Vendinger som ”en lækker sild” eller ”A'hva for en fisk?” letter stemningen og understreger tilhørsforholdet til havet.
Det giver også en unik kommunikation, som er genkendelig, på samme måde som en visuel identitet – det er en sproglig identitet.
Rytmer og sød musik
Der er udarbejdet en unik lydstil til KYST Food. Der er en underliggende raslen og snurren fra en gammel filmrulle, som også passer til videostilen. Musikken er en glad og positiv Balkan stil. Dette blev valgt, først og fremmest fordi den er glad og smitsom med sin energi, men også fordi den er akustisk. Dette giver en følelse af jordnærhed og eksklusivitet, som passer godt sammen med tradition og kvalitet, som er kerneværdier i fiskeriet og i KYST Food.