NoCrap Gourmet
Det hele begyndte på en forretningsrejse til det smukke Skotland i 2015. Tommy Jensen, grundlæggeren af dette fantastiske gourmet popcorn-eventyr, havde aldrig smagt noget lignende før: karamelpopcorn. Han blev simpelthen overvældet af den søde og sprøde kombination, der dansede på hans smagsløg som et festfyrværkeri af smag, tekstur og ren fryd. Det var som om, at himlen havde åbnet sig, og englene sang en hymne.
Men efter at have vendt hjem til Danmark og længtes efter endnu en bid af den himmelske snack, indså Tommy, at der var en udfordring. Danskerne var simpelthen ikke bekendt med gourmet popcorn. I vores lille nordiske land gik folk rundt og spiste deres popcorn med salt som om, at det var den eneste vej at gå. Men Tommy vidste, at der var mere derude. Han havde set gourmet popcorn-trenden sprede sig som en steppebrand gennem lande som England, Frankrig, Tyskland og Sverige. Han kunne ikke lade være med at undre sig over, hvorfor danskerne ikke også skulle være en del af denne smagsrevolution.
Med en brændende passion og en overvældende lyst til at dele sin nyfundne kærlighed til gourmet popcorn, besluttede Tommy sig for at skabe NoCrap Gourmet. Han vidste, at han ville tilbyde det bedste af det bedste, uden nogen form for kompromis. Målsætningen var klar: No crap in our products. Kun den reneste kvalitet og den bedste smag.
Jeg har leveret:
Logo og Visuel identitet
Emballagedesigns
Afsender:
Projektet blev udført i min stilling som art director, rådgiver og partner hos Kong Gulerod Reklamebureau.
Enkelt og direkte design
Jeg har haft fornøjelsen af at skabe både den visuelle identitet og den grafiske indpakning. Resultatet er blevet et raffineret og elegant udtryk, som nemt kan overføres til andre lækre produkter i fremtiden.
Emballagens gennemsigtige indpakning fremhæver produkts indhold. Imens skaber logoet en næsten supergrafisk baggrund i hvid, som nuancerer oplevelsen, og giver god kontrast til de runde sorte tekstbokse. Den tydelige grafik på låget illustrerer de forskellige variationer af produktet.