Cold Hawaii Games
Cold Hawaii Games er et årligt tilbagevendende event med en lang række sport- og kulturarrangementer samlet på ét sted. Hovedbegivenheden er et internationalt windsurfingstævne, hvor nogle af verdens bedste windsurfere besøger bl.a. Klitmøller for at kæmpe i bølgerne. Det fulde program omfatter også DM i Surf-kajak, DM i Skisurf, et wakeboarding event, cykelløb, skate event, yoga aktiviteter, klatring, danseshow og workshops. Derudover er der koncerter med både kendte kunstnere og lokale talenter. Arrangementet tiltrækker besøgende fra store dele af verden, og er blevet nævnt flere gange i flere nationale og internationale medier. På sigt er målet, at blive Nordeuropas vildeste vandsports- og outdoor-event.
Jeg har leveret:
Logo og visuel identitet
Sponsorprospekt
Webdesign
Plakater
Beachflag
Bannere
Sponsorvægge
Flyers
Afsender:
Projektet blev udført i min stilling som art director, rådgiver og partner hos Kong Gulerod Reklamebureau.
Windsurfing kan også være kunst
De fleste ser windsurfing, som noget så simpelt som sport. Hvem kan samle flest point? Hvem laver de fedeste tricks? Hvem kommer først? Jeg har haft helt andre briller på til denne opgave, for windsurfing kan også være kunst. Kunst hvor mennesker slynges, og vrides rundt i luften med vinden som fremdrift. Denne indgangsvinkel har været en vigtig faktor for mit valg af fotostil og grafiske linje i den visuelle identitet.
Et legende stilsprog
Jeg har arbejdet med en displaytypografi, som er både Italic og Reverse Italic, dvs. en typografi som svajer til både højre og venstre. Dette giver typografien en skarp kant, og associationer til Cold Hawaii logoet.
Sammen med den håndtegnede, organiske og grænseløse supergrafik, symbolisere disse grafiske virkemidler, naturlige elementer som vand og blæst, samt et overnaturligt element - at der findes noget stærkere og større end os. Det er på samme tid med til at give den visuelle identitet et legende stilsprog.
Omfattende sponsorprospekt
For at tiltrække sponsorer til begivenheden, er der lavet et sponsorprospekt. I et sponsorprospekt er bl.a. fordele, muligheder og priser for potentielle sponsorer beskrevet. Det er med til at give en god idé over hvad man som sponsor går ind til og kan forvente.
Synlige tryksager
Med den iøjnefaldende grafiske stil der er lagt, er der blevet lavet plakater, bannere, sponsorvægge, beachflag, flyers. Noget af der skal bruges til at skabe opmærksomhed omkring begivenheden ude i de forskellige byer, imens meget af det skal bruges til at skabe stemning og overblik på de forskellige lokationer.