Radio Limfjord
Siden Radio Limfjord gik i luften i 1987 er der sket mange ting med lokalradioen på Mors. I dag sender den 24 timer i døgnet på tre radiokanaler. Radio Limfjord er i dag hele Nordvestjyllands lokalradio, som sender musik, nyheder og underholdning til dig uanset hvor i verden du er.
Radio Limfjord er en glad hitradio med et godt flow, let underholdning, god energi og korte opdateringer på de seneste nyheder fra Nordvestjylland – en radio som ikke kun taler til lytterne, de taler også med dem.
På Mors har radiokanalen en dækningsprocent på 80% pr. uge, dvs at 80% af alle morsingboerne lytter til Radio Limfjord i løbet af en uge. Det er meget høje lyttertal.
Jeg har leveret:
Logo og Visuel identitet
Videoproduktion
Visitkort
Bildeko
Afsender:
Projektet blev udført i min stilling som art director, rådgiver og partner hos Kong Gulerod Reklamebureau.
Fælles DNA og alligevel unikke hver og en
Nøgleordene bag rebrandingen af Radio Limfjord er bl.a. musikken (symboliseret ved en node), bølger, i bevægelse, lyd, lydbølger, equalizer, teknisk snilde og finjusteringer.
Alle Radio Limfjords kanaler er nu visuelt tydeligt i familie med hinanden pga. den gentagende Limfjord typografi og form. Derudover har jeg skabt en meget dynamisk supergrafik som, på trods af samme struktur og form, taler forskellige visuelle sprog alt efter kanalvalg.
Limfjord Update: Den seriøse nyhedsportal, som leverer lokale nyhedsopdateringer for hele Nordjylland, dog med udgangspunkt i Mors og Thy.
Limfjord Mix: Ny frisk radio med fokus på de store klassikere fra 70'erne, 80'erne og 90'erne.
Limfjord Slager: Musik til det ældre publikum dvs. dansktop, slagere og oldies.
Hver kanal har fået egne animationer, som med rytmisk intensitet og farvevalg hurtigt tydeliggør den enkeltes kanals grafiske identitet.